Czcionka
Godło Polski
Godło Polski

 

 

 

 

 

 

 

POWER SE- Mobilność kadry edukacyjnej

 

 

 

Nasza szkoła w wyniku konkursu wniosków 2016, ogłoszonego i zarządzanego przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji (FRSE) w ramach projektu, pt. “Zagraniczna mobilność kadry edukacji szkolnej” Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER), współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego, pozyskało znaczące środki finansowe na realizację inicjatywy szkolnej, pt. „ Szkoła marzeń – sukcesem ucznia, rodzica, nauczyciela".Głównym celem projektu “Zagraniczna mobilność kadry edukacji szkolnej” jest nabycie kompetencji kluczowych i zawodowych przez przedstawicieli kadry pracującej w placówkach oświaty. Z pozyskanych środków nasi nauczyciele będą brali udział w szkoleniach w Portugalii w 2017 i 2018 roku. Udział w projekcie spowoduje wzrost umiejętności zawodowych i językowych nauczycieli naszej szkoły.


 

Regulamin rekrutacji dla nauczycieli

Deklaracja uczestnictwa

 

Pierwsza mobilność w PORTUGALII

Job shadowing (2- 10 kwietnia 2017 r.)

Tematyka:

1. Sposoby realizacji projektów  międzynarodowych w szkole. Organizacja pracy w szkole, włączenie treści projektowych w programy nauczania.

2. Innowacyjne metody nauczania w szkole podstawowej.

3. Wieloaspektowość kulturowa w edukacji szkolnej.

4. Indywidualizacja procesu nauczania.

 

 

 

 

Czego dowiedziałyśmy się w trakcie realizacji job-shadowingu:

Podobnie jak w naszym kraju, także w Portugalii możemy skorzystać z tak zwanej edukacji przedszkolnej (a educação pré-escolar). Dostęp do niej mają dzieci, które ukończyły 3 rok życia. Jednak, ma ona charakter fakultatywny.
Kolejnym etapem nauki jest szkolnictwo podstawowe (o ensino básico). W Portugalii zostało ono podzielone na 3 osobne cykle:
1 cykl (1° Ciclo) – obejmuje cztery lata nauki

(2° Ciclo) – obejmuje dwa lata nauki3 cykl

(3° Ciclo) – obejmuje trzy lata nauki
Co razem daje nam 9 lat, a edukacja w szkole podstawowej rozpoczyna się w wieku 6 lat i trwa do ukończenia 15 roku życia.

Następny etap stanowi szkolnictwo średnie (o ensino secundário). Edukacja na tym poziomie trwa trzy lata oraz ma charakter jednolity. W czasie nauki mamy dostęp do różnego rodzaju kursów kierunkowych: Científico-humanísticosProfissionaisArtísticos EspecializadosTecnologicos

Szkolnictwo wyższe zorganizowane jest w podobny sposób jak w Polsce tj. opiera się na trzech kolejnych stopniach: studia licencjackie (a licenciatura), studia magisterskie (o mestrado) oraz doktorat (o doutoramento) – tylko w wariancie uniwersyteckim. Ponadto, możemy również dokonać wyboru spośród szkolnictwa uniwersyteckiego (o ensino universitário) oraz technicznego (o ensino politécnico).

Materiały zgromadzone przez nauczycieli biorących udział w działaniach projektowych zostaną opracowane i opublikowane w formie biuletynu.

 

Druga mobilność w Portugalii:

Job- shadowing (21-27 kwiecień 2017)

1. Innowacyjne metody nauczania w szkole podstawowej.

2. Wieloaspektowość kulturowa w edukacji szkolnej.

3. Indywidualizacja procesu nauczania.

4. Praca z uczniem wymagającym wsparcia i uczniem zdolnym.

Nauczyciele drugiej grupy uczestniczą w zajęciach dydaktycznych obserwując prace nauczycieli portugalskich. Sami mamy już duże doświadczenie zawodowe, ale chętnie skorzystamy z pomysłów innych, o ile pozwoli nam to usprawnić naszą prace.

Czekamy wiec na przemyślenia i zastosowanie nowej wiedzy w praktyce.


 

Świąteczna poczta

W nocy, w południe, w wieczór i z rana
poczta haruje niezmordowana,
praca dzienna i warta nocna,
poczta panowie! poczta! poczta!
Słupy przy szosie, druty przy świerkach,
jedzie samochód, pędzi telegram,
na bok, zające! z drogi, wrony!
Feluś, gazu! List polecony!
I dla cywilów, i dla armii,
i do Wrocławia, i do Warmii,
do Szczebrzeszyna, do Szczecina
leci i świeci dobra nowina;
pobłyskują jak kwiaty z łąki
z czapek pocztowców złote trąbki.
Poczta! Poczta! Morze i ląd!
WSZYSTKIM WESOŁYCH ŚWIĄT!

W epoce wiadomości mailowych, sms-ów piękna tradycja wysyłania pocztówek z życzeniami powoli zanika. Postanowiliśmy jednak, że nas to nie dotknie.

Przygotowaliśmy kartki, napisaliśmy o sobie i wysłaliśmy w świat.

Od niektórych otrzymaliśmy odpowiedzi.


 

Warsztaty artystyczne "Bombki marzeń".

Dzieci uczestniczyły w warsztatach plastycznych tworząc piękne bombki wg własnego pomysłu. Najpierw poznali tradycje świąteczne w polskich domach. Musimy przyznać, że są naprawdę kreatywni, a wyniki ich prac nas zachwycają.


 

Scrabble

W  dniu 2 grudnia 2016r. odbył się XIV Turniej Scrabble organizowany przez SP12 dla uczniów chorzowskich szkół podstawowych  oraz gimnazjów. W tegorocznym Turnieju Scrabble udział wzięło ogółem 45 uczniów,  w tym 24 uczniów szkół podstawowych oraz 21  uczniów gimnazjów.

Rozgrywki turniejowe odbywały się przy 15 stolikach. Zawodnicy  rozegrali trzy rundy eliminacyjne, które wyłoniły finalistów w 2 kategoriach: szkoły podstawowe, gimnazja. Czwartą rundę finałową rozegrali wszyscy zawodnicy.

 

WYRÓŻNIENIE i tytuł „ Najlepszego gracza rundy finałowej” otrzymała:

Monika Magiera

GRATULUJEMY!!!

 

Pilotażowy program nauki programowania

W bieżącym roku szkolnym nasza placówka przystąpiła do "Pilotażowego programu nauki programowania". Przygotowaliśmy się do tego naprawdę solidnie. Panie mgr Mirosława Jurek i mgr Sylwia Konieczna opracowały innowacje pedagogiczne dla klas 1-3 i 4-6 wprowadzające elementy programowania w środowiskach Baltie, Scratch  i code. Obie innowacje zostały zatwierdzone do realizacji przez Kuratorium Oświaty i wpisane do rejestru.

Komputery to już dziś nieodłączny element zabawy, rozrywki i nauki dla wielu dzieci. Szybkość z jaką opanowują zasady poruszania się po nich, korzystania z ich możliwości i wykorzystywania ich w codziennym życiu ciągle zadziwia spore grono dorosłych. Nauka programowania dla dzieci to opcja, która może je zaciekawić, ale przede wszystkim pokazać, że komputery służą również do wielu innych rzeczy niż dobrze dzieciom znane granie w gry komputerowe czy internetowe.

Uczniów zainteresowanych programowaniem zapraszamy.

 

Mistrz Tabliczki Mnożenia w klasie 3a

Dotarliśmy do finału klasowego konkursu o tytuł Mistrza Tabliczki Mnożenia w klasie 3a. Dzieci przez 10 dni rywalizowały.

Oto wyniki:

I miejsce Aleksander Gruszka, Dorota Traciłowska

II miejsce Adam Walnik

III miejsce Łukasz Pogoda, Marek Traciłowski.